JOOMLA & WORDPRESS
hemsidor som tar er ut i världen
WEBBDESIGN
Webbplaten är ert ansikte utåt
Vissa småföretagare tror fortfarande att sociala medier är bara en "trend", sociala medier marknadsföring har visat sig vara ett utmärkt och kostnadseffektivt sätt att marknadsföra ditt företag. Din sociala medier-profil är ett fönster in i din personlighet, ditt jobb, dina intressen, men om det görs på rätt sätt, kan det vara så mycket mer än så. Det kan driva människor till din webbplats, det kan främja ditt innehåll på hemsidan och det kan leda till nya kunder och försäljning.
Det finns ett antal sätt du kan marknadsföra ditt företag på de bästa sociala medier, som till exempel Facebook, Twitter, Linkedin och Google+
Vi startar igång detta åt er genom att installera samt koppla ihop detta med plugins - moduler så det synkar med er hemsida
Intresserad av att använda Twitter för att marknadsföra ditt företag? Detta är ett utmärkt val. Från och med början av 2012, Twitter har en imponerande bas av 6-9.000.000 användare.
Tips gällande Twitter
Skapa ett konto med ett relevant namn. Dessutom inkluderar relevant information om ditt företag i din profil. Se till att din profil är fritt från plotter och visuellt slående.
Följ andra berörda företag, organisationer, och personer. Du ska "följa" användare som du vill göra affärer med i hopp om att de kommer att följa dig tillbaka.
Skicka konsekvent. Att positionera dig som expert inom ditt område, posta nya tweets på en regelbunden basis. Se till att de allra flesta av dina tweets erbjuda användbara resurser, länkar och allmän information.
Generera Buzz. Kör en tävling eller ge anhängare en chans att vinna ett pris genom att retweeting dina inlägg.
Facebook är ett socialt nätverk verktyg att räkna med, särskilt med tanke på att platsen lockade 500 miljoner medlemmar på bara sex korta år. Följaktligen främja ditt företag på Facebook gör utmärkta affärsmässigt, eftersom fler människor tillbringar tid på denna nätgemenskap än någon annan. Ett av de bästa sätten att främja är genom att skapa en Facebook-sida.
Tips Facebook
Post länkar till din blogg eller hemsida. Dessutom länkar till annan relevant innehåll.
Ställ frågor. För att kunna interagera med användare, engagera dem i samtal.
Erbjudande & specialerbjudanden. För att belöna dina Facebook fans, ge specialerbjudanden på regelbunden basis.
Ladda upp massor av kvalitet bilder. Sedan Facebook Timeline är mer visuell än tidigare versioner av Facebook-gränssnittet, är denna strategi ett utmärkt - bilder kan skapa en stor mängd intresse och trafik.
Med cirka 135 miljoner användare och växer, är Linkedin definitivt världens största professionella sociala nätverk idag. När allt småföretagare och yrkesverksamma karriär använder denna webbplats för att främja sin karriär och affärsmål. Det är inte konstigt att det finns så många möjligheter att ta kontakt med andra och växa ditt företag på samma gång.
Tips Linkedin
Grundligt slutföra din profil eftersom Linkedin forskning säger att du och ditt företag kommer att ha en 40% större chans för att ansluta med andra. När allt är din Linkedin-profil din första raden i introduktion till människor kan man göra affärer med i framtiden.
Ladda upp en professionell bild av dig själv. Eftersom människor föredrar att göra affärer med folk som de känner och litar, ladda upp en personlig bild är ett måste.
Beskriv effektivt. Skriv om ditt företag på ett övertygande men koncist sätt.
Skicka regelbunden statusuppdateringarna. Som ett sätt att kommunicera och informera din målgrupp, uppdatera din status konsekvent.
Kom ihåg att rekommendationerna är viktiga. Människor tenderar att tro på vad andra säger om dig mer än vad du säger om dig själv. Därför, om din Linkedin-profil är fylld med glödande rekommendationer, är du på god väg att få nya affärer.
Google+ är i grunden ett socialt nätverkande webbplats som liknar Facebook och Twitter. Medan Google+ fortfarande bakom Twitter och Facebook när det kommer till antalet aktiva användare, är webbplatsen fortfarande viktigt för allmän marknadsföring och SEO (sökmotoroptimering) syften.
Tips Google+
Dela foton och andra bilder. Visa enstaka bilder som diagram, diabilder och bilder hjälper till att generera trafik och startar samtal.
Post Statusuppdateringar. Se till att dessa tjänster intresse och utbilda din målgrupp. Dessutom kan du även samarbeta med andra användare genom att kommentera deras inlägg.
Kom ihåg att lägg rekommenderade länkar. För att skapa ytterligare affärer, lägga till länkar till dina favorit blogginlägg och andra erbjudanden.
Marknadsföra ditt Google+ sida. Några bra ställen att främja denna länk med på ditt företags webbplats, e-post och annat marknadsföringsmaterial.